VERKKOKAUPAN TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT, SEKÄ VERKKOSIVUSTON KÄYTTÖEHDOT
Voimassa 1.10.23 alkaen
Näitä yleisiä sopimus- ja toimitusehtoja (”ehdot”) sovelletaan kaikkien tämän verkkosivuston sivujen (jäljempänä yhdessä ”verkkosivusto” tai ”sivusto”) käyttöön ja kaikkien tämän verkkosivuston tarjoamien tai tällä sivustolla tarjottujen tuotteiden ja palveluiden (”tuotteet ja palvelut”) käyttöön ja tilaamiseen ellei kirjallisesti ole toisin sovittu.
Nämä ehdot muodostavat sopimuksen Asiakkaan ja Masula Oy:n (3311824-5) välille ja sisältävät tärkeitä tietoja Asiakkaan ja Masula Oy:n laillisista oikeuksista, oikeusuojakeinoista ja velvollisuuksista.
Näissä ehdoissa voidaan puhua myös Myyjästä ja Meistä (Masula OY) ja Ostajasta (Asiakas)
Masula Oy/MielenKoodi(jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
VERKKOKAUPAN YHTEYSTIEDOT:
Masula Oy – MielenKoodi
Sähköposti: maarit@mielenkoodi.fi
Puhelin: 045 6762425
Postiosoite: Kajalankatu 12, 24100 SALO
YLEISTÄ VERKKOSIVUSTA JA VERKKOKAUPASTA:
Verkkosivua ylläpitää ja verkkokaupan tuotteita myy Masula Oy / MielenKoodi. Myymme digitaalisia tuotteita ja etänä pidettäviä verkkovalmennuksia yksityishenkilöille. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin.
SOPIMUKSEN SYNTYMINEN:
Sopimus syntyy ja Ehdot tulevat sopimuksen osaksi, kun Asiakas tilaa tuotteet ja Masula Oy on vahvistanut tilauksen kirjallisesti. Verkkosivuston käyttämisen osalta Ehdot tulevat osaksi verkkosivustoa käyttämällä ja sen käyttöä jatkamalla.
HINNAT:
Verkkokaupan tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi niin kauan, kun ne on julkaistu Masula Oy:n verkkokaupassa. Hinnat sisältävät 24% arvolisäveron.
Verkkosivustolla mainostetut tarjoukset, alennukset, tai muut edut ovat voimassa alkaen tietojen kirjoittamishetkestä, mutta Masula Oy pidättää oikeuden muuttaa hintoja, tuotetietoja, tarjouksia ja alennuksia ilman erillistä ilmoitusta.
Masula Oy pidättää oikeuden peruuttaa tilaus, mikäli verkkokaupassa tilatussa tuotteessa on niin selvä ja olennainen hintavirhe, että Asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto.
SIVUSTON KÄYTTÖ JA TILIN SUOJAUS:
Varaamme oikeuden peruuttaa tai muuttaa tätä verkkosivustoa ja mitä tahansa palvelua tai materiaalia, jonka tarjoamme verkkosivustolla oman harkintamme mukaan ilman erillistä ilmoitusta. Emme ole vastuussa, jos osa sivustosta ei jostain syystä ole käytettävissä tietyn ajanjakson aikana. Ajoittain saatamme rajoittaa pääsyn tiettyihin verkkosivuston osiin tai koko verkkosivustoon käyttäjille, mukaan lukien rekisteröidyt käyttäjät.
Päästäksesi verkkosivustoon tai joihinkin sen tarjoamiin resursseihin saatat joutua antamaan tiettyjä rekisteröintitietoja tai muita tietoja. Verkkosivuston ja verkkosivustolta ladattujen resurssien käytön ehtona on, että kaikki verkkosivustolla antamasi tiedot ovat oikeita, ajantasaisia ja täydellisiä. Hyväksyt, että kaikki tiedot, jotka annat rekisteröityäksesi tälle verkkosivustolle tai muuten ovat tietosuojakäytäntömme alaisia.
Jos valitset käyttäjänimen, salasanan tai minkä tahansa muun tiedon osana turvamenettelyjämme tai saat sen, sinun on käsiteltävä tällaiset tiedot luottamuksellisina etkä saa paljastaa niitä kenellekään muulle henkilölle tai yhteisölle. Hyväksyt myös, että tilisi on sinulle henkilökohtainen, ja suostut olemaan antamatta muille henkilöille pääsyä tälle verkkosivustolle tai sen osille käyttämällä käyttäjänimeäsi, salasanaasi tai muita suojaustietoja. Sitoudut ilmoittamaan meille välittömästi käyttäjänimesi tai salasanasi luvattomasta käytöstä tai muusta tietoturvaloukkauksesta. Sitoudut myös varmistamaan, että poistut tililtäsi jokaisen istunnon lopussa. Ole erityisen varovainen, kun käytät tiliäsi julkiselta tai jaetulta tietokoneelta, jotta muut eivät voi tarkastella tai tallentaa salasanaasi tai muita henkilökohtaisia tietojasi.
Meillä on oikeus poistaa käytöstä käyttäjänimi, salasana tai muu tunniste, joko valitsemasi tai toimittamamme, milloin tahansa oman harkintamme mukaan mistä tahansa syystä, mukaan lukien jos mielestämme olet rikkonut jotakin nämä käyttöehdot.
TILAAMINEN:
Tilattavat tuotteet tilataan ja valitaan pääsääntöisesti internetin välityksellä verkkosivuilla www.mielenkoodi.fi lisäämällä ne ostoskoriin.
Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa.
Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä tilaus- ja toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut.
Tilauksesta tulee ilmetä Asiakkaan nimi, toimitusosoite, laskutusosoite (jos eri kuin toimitusosoite), puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta ja tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Asiakas vastaa tekemänsä tilauksen oikeellisuudesta. Asiakkaan tulee ennen tilauksen lähettämistä varmistaa, että tilattavien tuotteiden ominaisuudet vastaavat Asiakkaan vaatimuksia.
MAKSAMINEN:
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
MAKSUTAVAT:
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta
TOIMITUSTAVAT JA -AIKA:
Mikäli kyseessä on fyysinen tuote, tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.
Digituotteet toimitetaan antamaasi sähköpostiosoitteeseen heti maksamisen jälkeen. Tunnukset verkkovalmennukseen toimitetaan sähköpostiosoitteeseesi. Sähköpostiisi saapuneilla tunnuksilla voit kirjautua kurssisivulle. Tarkista, että annat oikean sähköpostiosoitteen!
TILAUKSEN PERUUTTAMINEN TAI PALAUTTAMINEN:
Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kuluttajasuojalain mukaisen 14 vrk peruutusoikeuden mukaisesti kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse maarit@mielenkoodi.fi.
Verkkokaupan asiakkaalla on lähetettävissä tuotteissa kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla käyttämättömiä, alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.
KULUTTAJA-ASIAKKAAN PERUUTUSOIKEUDEN RAJOITUKSET:
Peruuttamisoikeutta ei ole sähköisten asiakirjojen, verkkoseminaarien, verkkoluentojen, verkkovalmennuksien, verkkokurssien ja vastaavien palveluiden tilauksissa, jos tilatun tuotteen lähetys on käynnistynyt tai tilattu tuote on asiakkaan saatavilla ja asiakas on maksanut tilauksen hyväksyen siten peruutusoikeuden menettämisen. Kuluttajana annat ennakkosuostumuksesi digitaalisen sisällön toimittamisen sähköiseen aloittamiseen ennen peruuttamisajan päättymistä ja näin ollen peruuttamisaikaa ei ole.
Tilattu tuote on asiakkaan saatavilla esimerkiksi silloin, kun hän on tilausvahvistuksessa tai muutoin tilauksen jälkeen saanut digitaalisen tuotteen latauslinkin taikka linkin tai tunnuksen sähköiseen palveluun.
KULUTTAJA-ASIAKKAAN PERUUTUSOIKEUS:
Verkkokaupan kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus (ks. rajoitukset alta). Tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse: maarit@mielenkoodi.fi
KULUTTAJAN PERUUTUSOIKEUDEN RAJOITUKSET:
Kuluttaja-asiakkaalla ei ole peruuttamisoikeutta sähköisten asiakirjojen, verkkoseminaarien, verkkoluentojen, verkkovalmennuksien, verkkokurssien ja vastaavien palveluiden tilauksissa, jos tilatun tuotteen lähetys on käynnistynyt tai tilattu tuote on asiakkaan saatavilla ja asiakas on maksanut tilauksen hyväksyen siten peruuttamisoikeuden menettämisen. Kuluttajana annat ennakkosuostumuksesi digitaalisen sisällön toimittamisen sähköiseen aloittamiseen ennen peruuttamisajan päättymistä ja näin ollen peruuttamisaikaa ei ole.
Tilattu tuote on asiakkaan saatavilla esimerkiksi silloin, kun hän on tilausvahvistuksessa tai muutoin tilauksen jälkeen saanut digitaalisen tuotteen latauslinkin taikka linkin tai tunnukset sähköiseen palveluun.
VERKKOVALMENNUSTEN JA -KURSSIEN OSALLISTUMISOIKEUS:
Verkkovalmennukset on tarkoitettu vain omaan henkilökohtaiseen käyttöön eikä niiden menetelmiä, materiaaleja tai rakennetta saa käyttää, jakaa, kopioida tai luovuttaa muiden käyttöön. Kaikki sisällön ja materiaalin kaupallinen hyödyntäminen tai toisille henkilöille jakaminen on ehdottomasti kielletty.
VERKKOVALMENNUSTEN VOIMASSAOLOAIKA:
Työpajojen sähköiset materiaalit sekä videoinnit ovat katsottavissasi 6kk tilaiseeden jälkeen.
VÄLILLINEN VAHINKO:
Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan Ostajalle toimituksen viivästymisestä tai virheellisyydestä aiheutuneita välillisiä vahinkoja.
REKLAMAATIOT:
Mikäli toimitetut Tuotteet ja Palvelut ovat joltakin osin virheellisiä, Asiakkaan tulee ilmoittaa virheestä Myyjälle kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Myyjällä on oikeus ensisijaisesti joko korjata virhe tai toimittaa uusi tuote.
VEROT:
Tuotteen tietokentässä on mainittu myyntihinta ja arvonlisäveroprosentti.
ONGELMATILANTEET:
Mikäli tuote ei saavu odotetusti sähköpostiisi tai sinulle on toimitettu väärä tuote/tunnukset, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen osoite. Virheilmoitukset käsitellään arkipäivisin.
TEKIJÄNOIKEUDET:
Mitään Masula Oy:n / MielenKoodin sivustolta löytyvää materiaalia (mukaan lukien tekstit tai kuvat) ei saa kopioida, jäljentää, julkaista, ladata tai edelleen lähettää millään tavalla paitsi omaan henkilökohtaiseen, ei-kaupalliseen käyttöön.
VIRHEVASTUU:
Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
ASIAKASSUOSITUKSET:
Sivustollamme voi olla asiakkaidemme palautteita tai suosituksia. Nämä ovat aitoja asiakaskokemuksia, mutta eivät takaa sitä, että jokaisella olisi vastaava kokemus.
ULKOISET VERKKOSIVUSTOT:
Masula Oy ei vastaa sivustolle www.mielenkoodi.fi linkitettyjen ulkoisten sivustojen toiminnasta tai tiedoista.
VERKKOSIVUSTON TOIMINTA:
Masula Oy:n voi olla joissain tilanteissa keskeytettävä pääsy verkkosivustolle voidakseen suorittaa huolto- tai muita toimenpiteitä. Hyväksyt sen, että verkkosivusto ei ole aina käytettävissä, eikä Masula Oy ole vastuussa mistään tällaisen katkoksen seurauksena aiheutuneista vahingoista tai menetyksistä.
VASTUUVAPAUSLAUSEKE:
Masula Oy tarjoaa verkkosivuston sellaisenaan, eikä takaa, että tämän sivuston sisältämässä materiaalissa olevat toiminnot ovat keskeytymättömiä tai virheettömiä, että viat korjataan tai että tämä sivusto tai palvelin ei sisällä viruksia tai virheitä. Masula Oy voi muuttaa sivuston sisältöä ja tietoja ilman minkäänlaista ilmoitusta.
YLIVOIMAINEN ESTE (FORCE MAJEURE):
Masula Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, eikä myöskään riko sopimusta, mikäli jokin ylivoimainen este, kuten luonnon olosuhteet, tulipalo, tulva, konevaurio, maanjäristys, lakko, sota, hallituksen toimet, terrorismin uhkat tai teot, mellakat, kansallinen hätätilanne, vallankumous, epidemia tai pandemia, liikennehäiriö tai rajoitukset tai viivästykset, jotka vaikuttavat kuljetusyrityksiin, estää tavaran toimittamisen.
Jos sopimuksen täyttäminen edellyttäisi Masula Oy:ltä kohtuuttomia uhrauksia Asiakkaalle koituvaan etuun nähden, Masula Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta.
MUUTOKSET EHTOIHIN:
Varaamme oikeuden muuttaa näitä Ehtoja milloin tahansa ilman erillistä ilmoitusta.
SOVELLETTAVA LAKI:
Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia lukuun ottamatta sen lainvalintaa koskevia säännöksiä.
RIITOJEN RATKAISU
Erimielisyystilanteissa Masula Oy ja Asiakas pyrkivät ensisijaisesti neuvottelemaan asian sovinnollisesta ratkaisusta.
Näistä Ehdoista ja sopimussuhteesta syntyneet riidat ratkaistaan Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa. Tällä ehdolla ei tarkoiteta rajoittaa kuluttajan oikeutta nostaa kanne ja olla vastaajana oman asuinpaikkansa alioikeudessa.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi kuitenkin saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
YHTEYSTIEDOT:
Mikäli sinulla on kysyttävää näistä Ehdoista, voit ottaa meihin yhteyttä maarit@mielenkoodi.fi